Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 01. Over MHC HOCO  Aantal vragen: 5
 02. Lidmaatschap  Aantal vragen: 5
 03. Contributies  Aantal vragen: 4
 04. HOCO huisregels  Aantal vragen: 5
 05. Tenue en hockeyuitrusting  Aantal vragen: 3
 06. Ledenadministratie  Aantal vragen: 2
 07. Communicatie met leden  Aantal vragen: 5
 08. Website / LISA  Aantal vragen: 2
 09. Communicatie extern  Aantal vragen: 2
 10. Bestuur en commissies  Aantal vragen: 2
 11. Vrijwilligers  Aantal vragen: 2
 15. Teamindelingen  Aantal vragen: 1
 16. Coaching jeugdteams  Aantal vragen: 1
 18. Trainen  Aantal vragen: 5
 20. Wedstrijd-info  Aantal vragen: 5
 21. Digitale wedstrijdformulier (DWF)  Aantal vragen: 4
 22. Spelregels  Aantal vragen: 2
 23. Fluiten van wedstrijden  Aantal vragen: 5
 24. Afgelastingen  Aantal vragen: 2
 25. Keepersmaterialen  Aantal vragen: 1
 26. Ladies Night  Aantal vragen: 1
 27. Trimhockey  Aantal vragen: 2
 28. Zaalhockey  Aantal vragen: 6
 30. Oud leden  Aantal vragen: 1
 40. Clubhuis & Bar  Aantal vragen: 3
 41. Gevonden voorwerpen  Aantal vragen: 1
 60. Medische commissie  Aantal vragen: 7
 61. Verzekeringen  Aantal vragen: 1
 70. Sponsoring  Aantal vragen: 2
 90. Algemene Hockey-info en geschiedenis  Aantal vragen: 2
 95. Links  Aantal vragen: 8
 99. Disclaimer  Aantal vragen: 1

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

10. Bestuur en commissies
01. Bestuur 
HOCO kent een bestuur met vele commissies. Ons motto is: voor elkaar en met elkaar. Alle bestuursleden hebben hun eigen "portefeuille" en zijn hiervoor zelf primair verantwoordelijk. 

Het bestuur stelt zich tot doel om die voorwaarden te creeren op basis waarvan leden en gasten van HOCO op een plezierige en sportieve wijze de hockeysport kunnen beoefenen. Zij stimuleert daarbij zowel het op prestatie gerichte hockey als het hockey dat wordt beoefend vanuit een sociaal en recreatief oogpunt.

Het bestuur stuurt een groot aantal commissies aan van enthousiaste vrijwilligers en is verantwoordelijk voor alle zaken binnen HOCO die direct of indirect te maken hebben met het handhaven van sportiviteit, veiligheid, fatsoen, normen, waarden en goede smaak.
Hockeyen moeten de leden zelf doen!

Het HOCO-bestuur 2013-2014 bestaat uit de volgende personen:

Voorzitter: Ron Zwart
Secretaris: Marie-Claire Horden
Penningmeester: Niels van de Wiel
Commissaris Hockey Zaken: Louk Beerens
Commissaris Facilitaire Zaken: Maarten Gijsberti Hodenpijl

Het HOCO-bestuur komt tijdens het seizoen eenmaal per drie tot vier weken bijeen om de lopende zaken door te spreken. In de agenda zijn deze data terug te vinden.
 
02. Commissies 
Onderstaand een opsomming van de commissies die binnen HOCO actief zijn om alle operationele zaken in goede banen te leiden en hun werkterrein.

Communicatiecommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Marie-Claire Horden)
De communicatiecommissie verzorgt namens en in overleg met bestuur en commissies de communicatie binnen en buiten de vereniging. Het doel daarbij is te zorgen voor een open communicatie, doelgroep gericht, op de juiste manier gedoseerd. De werkwijze van deze commissie wordt vastgelegd in een communicatieplan. 
 
De communicatie commissie bestaat uit:
- Daan Ebeling Koning (voorzitter)
- Saskia van Dijk
- Marion de Hair
- Anita Smits
- Frederique van de Wouw



Miniorencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)
De miniorencommissie houdt zich bezig met alles wat de miniorenteams betreft. Dit varieert van het maken van de teamindelingen, het aanstellen van coaches en teambegeleiders en het plannen van de wedstrijden van de miniorenteams. Op zaterdagochtend zorgt de miniorencommissie voor het operationele ' reilen en zeilen' rondom de wedstrijden middels invulling van de wedstrijdleiding. De miniorencommissie verzorgt ter afsluiting van het seizoen de minislotdag.  
 
De miniorencommissie bestaat uit:
- Anne-Lieke Joosten (voorzitter)
- Tara Planken
- Pien Beerens (tevens wedstrijdsecretariaat minioren)
- Fleur Gijsberti Hodenpijl
- Iliya de Hoogh

Juniorencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)
De juniorencommissie houdt zich bezig met alles wat de juniorenteams betreft. Ook hier zijn het maken van de teamindelingen en het organiseren en plannen van oefen- en competitiewedstrijden belangrijke werkzaamheden.
 
De juniorencommissie bestaat uit lijncoördinatieteams. Voor de meisjes is er per leeftijdsgroep een apart team. Voor de jongens geldt dat alle junioren teams onder 1 lijncoördintatieteam vallen. De lijncoördinatieteams zijn samengesteld uit 3 commissieleden, waarvan 1 verantwoordelijk is voor de traininingen. Deze commissieleden dragen zorg voor de uitvoering van het technische beleid binnen HOCO. Zij zijn verantwoordelijk voor de organisatie en verzorging van de trainingen (ook in nauw overleg met minioren- en seniorencommissie), stellen trainers aan en zorgen voor een trainingsprogramma.
Verder dragen zij zorg voor de invulling van trainer-coaches voor de eerste seniorenteams en eventueel de eerste juniorenteams. Met deze coaches heeft het commissielid regelmatig overleg. 
 
De juniorencommissie bestaat uit:
Lijncoördinatie team Jongens A tot en met D:
- Wim Groot
- Cantor Verhoeven
- Ron Borremans
- Sander Borremans
- Pommeline van der Kolk 
 
Lijncoördinatie team Meisjes A:
- Natascha Goezinne
- Vacature
- Rudy Kaïn
 
Lijncoördinatie team Meisjes B:
- Noortje van Meel
- Rob van Gemert
- Alexander van der Kolk
 
Lijncoördinatie team Meisjes C:
- Erica Friedrich
- Katja Hartman
- Marieke Vissers
- Janneke Hesselmans
 
Lijncoördinatie team Meisjes D:
- Mariolijn van der Palen
- John Verhoeven
- Jochem Borremans
 
Voorzitters juniorencommissie:
- Erica Friedrich
- John Verhoeven


Seniorencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)
Ook voor de seniorencommissie geldt dat teamindelingen en de organisatie rondom de oefen- en competitiewedstrijden belangrijke taken zijn. De seniorencommissie is tevens de intermediair tussen de seniorleden en het bestuur.
 
De seniorencommissie bestaat uit:
- Madelon Knape (voorzitter a.i.)
- Evelien Lemmens/Anouk Paans
- Floor Hendrickx
- Louk Beerens
- vacature Heren 2
- vacature Heren 3
- Patrick Joosten
 

Wedstrijd- en Arbitragecommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)
De wedstrijdsecretarissen hebben een centrale rol binnen HOCO waar het gaat om de coördinatie en planning van competitiewedstrijden. De wedstrijdsecretarissen plannen de thuiswedstrijden en zorgen ervoor dat de aanvangstijden (geautomatiseerd) bij de bezoekende verenigingen bekend worden. De wedstrijdsecretarissen zijn daarnaast verantwoordelijk voor het doorgeven van wedstrijduitslagen en het opsturen van de wedstrijdformulieren. In samenspraak met minioren-, junioren- en seniorencommissie plannen zij ook de wedstrijdleiding.

Arbitrage houdt zich bezig met de volgende aangelegenheden:
Opleiding
De commissie neemt een- of tweemaal per seizoen het initiatief om een scheidsrechterscursus te verzorgen. Aankondiging en werving van deelnemers gebeurt via de website en middels persoonlijke uitnodiging. De cursussen worden gegeven door een afgevaardigde van de KNHB. Na vier cursusavonden vindt het examen plaats.
Aanwijzing
Voor competitiewedstrijden wijst de arbitragecommissie scheidsrechters aan en plaatst de namen op de website. Iedere individuele scheidsrechter krijgt een e-mail om de aanwijzing persoonlijk kenbaar te maken. De commissie stelt alles in het werk om de wedstrijden op een goed niveau gefloten te krijgen en het 'niet-opdagen' tot een minimum te beperken.
Begeleiding
Scheidsrechters kunnen altijd terugvallen op de commissie met vragen aangaande het fluiten. De commissie heeft recente spelregelboekjes en andere documentatie ter beschikking waarmee de scheidsrechter zijn niveau zelf kan verbeteren. Daarnaast is de commissie tijdens de competitie-zaterdagen aanwezig om de scheidsrechters "in het veld" te coachen en te begeleiden.
Administratie
De commissie houdt een administratie bij van alle houders van een scheidsrechterskaart binnen de vereniging en hun nummers.
 
De commissie bestaat uit:
- Rachel Tiebosch (wedstrijdsecretariaat senioren en junioren)
- Pien Beerens (wedstrijdsecretariaat minioren)
- Joost van der Kolk (arbitrage)
 
 
Materialencommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Maarten Gijsberti Hodenpijl)
De materialencommissie is verantwoordelijk voor alle keepers- en trainingsmaterialen.
De materialencommissie bestaat uit:
- Ruud Santegoets
- Paul Santegoets
 

Zaalhockeycommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Louk Beerens)
De zaalhockeycommissie draagt zorg voor alle zaken die gerelateerd zijn aan het zaalhockey. Dit varieert van het huren van de zalen tot het maken van het wedstrijd- en trainingsschema, zaalwacht etcetera.
De zaalhockeycommissie bestaat uit:
- Nicole van der Kolk
- Ruud Santegoets
- Joost van der Kolk
- Jasper van Ginneken
- Rachel Tiebosch
 
Bar- en clubhuiscommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Maarten Gijsbereti Hodenpijl)
Binnen de verantwoordelijkheid van deze commissie valt alles dat te maken heeft met het clubhuis en de bar. Inkoop, barbezetting, schoonmaak en onderhoud zijn de vier belangrijkste werkgebieden.
 
Accommodatiecommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Maarten Gijsberti Hodenpijl)
De accommodatiecommissie houdt zich bezig met het 'buitengebeuren' zoals de velden en alles wat daar bij komt kijken.
 
De accomodatiecommissie bestaat uit:
- Joop Stok

Medische commissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Marie-Claire Horden)
De medische commissie zorgt oor het medisch beleid binnen de vereniging. Zij zorgen voor een vertrouwenspersoon waar bij leden terrecht kunnen. Daarnaast zorgen zijn voor de praktische invulling zoals het organiseren van hapdagen, het bijvullen van de EHBO-voorzieningen.
 
De medische commissie bestaat uit:
- Paul Scheijmans (voorzitter)
- Jesca Smulders (vertrouwenspersoon)
- Erik van Dijk
- Carlijn Villevoye
 
Sponsorcommissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Niels van de Wiel)
De sponsorcommissie draagt zorg voor de werving van sponsoren, businessclub-leden en leden van de club van 100. Daarnaast organiseert de sponsorcommissie regelmatig bijeenkomsten voor sponsoren en businessclub-leden.
 
De sponsorcommissie bestaat uit:
- Andre Kivits (voorzitter)
- Claus Russ
- Ralph Kreijveld
- Paul ter Wolbeek
 
  
Financiële commissie
(verantwoordelijk bestuurslid: Niels van de Wiel)
De financiële commissie draagt zorg voor de financiële planning van de vereniging. Verder behoren het aanvragen van subsidies en alle fiscale aangelegenheden tot de taken van deze commissie.
De financiële commissie bestaat uit:
- Claus Russ
- Paul ter Wolbeek
- Maarten Bressers