Header1.png Header publiek.png IMG_5180 (2).JPG

De Blauwe Kaart

16-3-2019

Vandaag hebben de thuis spelende minioren teams bij de wedstrijdtafel voor het eerst de blauwe kaart ontvangen. We verwijzen graag naar bijgaand filmpje over de blauwe kaart: https://www.knhb.nl/nieuws/blauwe-kaart-hdm-vergroot-sportiviteit-respect-op-het-veld. De kaart kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden door onze junioren.

De laatste jaren merken wij dat het enthousiasme van spelers, coaches en toeschouwers soms te grote vormen aannemen. In vervolg op de ‘shake hands’ voor de wedstrijd is er nu de blauwe kaart.

Bij MHC HOCO hockeyen we met PASSIE. Met de blauwe kaart willen wij een extra middel inzetten om de sportiviteit, de gezelligheid en eerlijkheid in het spel te vergroten.

Wij vinden het belangrijk dat spelers, coaches en toeschouwers zich gaan realiseren dat het inderdaad niet nodig is om bepaalde dingen te roepen en hoe leuk het is om een complimentje te geven!

Complimentjes bijvoorbeeld:

- Wij vonden jullie publiek (lees de ouders) zeer sportief en gezellig.

-Wat kunnen jullie goed overspelen.

-Jullie zijn super sportief en gezellig als team.

-Jullie keeper heeft talent, en …..etc. etc.

Als jullie een complimentje (een blauwe kaart) ontvangen, maak dan van de kaart een foto. Deze foto kun je vervolgens delen met elkaar en met anderen op social media. Met toestemming kunnen de spelers natuurlijk ook op de foto. Tevens zou de communicatie commissie graag deze foto’s willen ontvangen. Zij plaatsen deze indien mogelijk ook op de sociale media van MHC HOCO (mailadres: [email protected]). Klik op de bijlage en dan zie je al een blauwe kaart die vandaag is uitgedeeld door een team van HOCO aan een team van Udenhout!

In het sportcafé staat een prikbord. Het lijkt ons fantastisch als de complimenten na de wedstrijd op dit prikbord verzameld worden. Op deze manier kunnen we op de zaterdag in ons sportcafé ook awareness creëren.

Samen maken we het leuk!