Header publiek.png Header1.png IMG_5180 (2).JPG

Tweede thuisoverwinning Dames 1

10-10-2017
Daar waar het de dames van HOCO steeds maar niet lukt om tijdens uitwedstrijden punten mee naar huis te nemen (getuige vorige week Best uit, 3-1 verlies), begint het thuis langzaam maar zeker een solide team te worden. Deze zondag kwam een degradant uit de eerste klasse, het Roermondse Concordia, op bezoek. HOCO begon de wedstrijd voortvarend en wist vanuit een ijzeren discipline en goed verzorgd samenspel Concordia al snel duidelijk te maken dat er voor hun deze middag niets te halen viel.

In de tiende minuut was het dan zover. Rechtsachter Carlijn van Roosmalen wist met een uitgekiende pass rechtsvoor Evelien Lemmens te bereiken, die in een vloeiende beweging twee speelsters van Concordia het bos instuurde en de cirkel wist te bereiken. Haar schot op doel was net over de doellijn of het was Anne Jacobs die het schot nog een zetje gaf. Na videoanalyse is het zelfs niet duidelijk, maar 1-0 voor HOCO is een feit.

De thuisclub wist goed de druk erop te houden gedurende de eerste helft, waardoor Concordia haar linies op het middenveld en voorin niet wist te bereiken. Het was dan ook Evelien Lemmens die ervoor zorgde dat een aanval van Concordia op hun eigen helft strandde. Hierdoor kon aanvoerster Laury Zwart de bal oppikken en gaf deze perfect in de loop mee aan de inmiddels doorgelopen Evelien Lemmens. Evelien wist (de bijna wekelijks invallende A1 speelster) Enna de Klerk te bereiken die de bal keurig intikte en daarmee de 2-0 op het scorebord zette.

Na rust was het wederom HOCO dat constant de aanval zocht en Concordia geen duimbreedte ruimte gaf. HOCO’s achterhoede en middenveld wist heel solide de spaarzame aanvallende pogingen van Concordia in de kiem te smoren en de druk op Concordia nog hoger op te voeren. Dit resulteerde in een onderschepping van Anne Jacobs die opstoof richting de cirkel van Concordia. Anne omspeelde twee speelsters in de cirkel en wist de mee doorgelopen spits Romy de Hoog te bereiken die beheerst de 3-0 maakte.

Ondanks dat Concordia rijp was voor de slacht toonde HOCO medeleven. Door een ietswat slordig einde van de tweede helft, kwam HOCO niet meer tot scoren maar gaf ook zeker niks meer weg.

Met deze overwinning zijn de dames van HOCO drie plaatsen gestegen. Op dit moment staan ze op plaats 7, in deze nog jonge competitie.

Volgende week speelt HOCO uit in Veghel tegen Geel-Zwart. Voor de (steeds groter groeiende schare) trouwe fans onder U, het adres is Middegaal 39 in Veghel en de wedstrijd start om 12:45. Tot dan!

Liefs
Dames 1