Header publiek.png IMG_5180 (2).JPG Header1.png

Hoe staan onze juniorenteams er voor ?

9-10-2017
Inmiddels zijn we weer halverwege de herfstcompetitie 2017-2018. Hoe staan onze juniorenteams er voor? Hierbij de stand van zaken.

Jongens A1 bezet de 2e plaats in de 1e klasse. Afgelopen zaterdag ging het duel om de 1e plaats in de poule tegen Best JA1: krap met 2-1 verloren. Gezien de uitslagen die Best JA1 tegen de andere teams in de poule heeft neergezet, een goede prestatie van HOCO JA1. De jongens van A2 hebben het zwaar in hun poule. DES JA1 steekt met kop en schouders boven de rest uit en de andere 5 teams spelen om de titel ‘Best of the rest’.

De 1e klasse is voor HOCO JB1 wellicht net een tandje te zwaar. Ze wisten helaas nog geen punten te halen halverwege de competitie. JC1 bezet een mooie 2e plaats in de 1e klasse. Berkel-Enschot JC1 lijkt hier een maatje te groot te zijn voor de andere teams, maar onze jongens doen het prima. HOCO JC2 deelt de eerste plaats samen met Udenhout JC1. Het onderlinge duel ging afgelopen zaterdag helaas verloren.

Ook jongens D1 heeft het erg moeilijk in de 1e klasse. Ze hebben nog geen punten weten te halen, waarbij 2 wedstrijden met het kleinste verschil werden verloren. Dus ze zijn dichtbij het halen van punten. JD2 daarentegen bezet een 2e plaats, 1 punt achter koploper MOP MD4.

Onze teams in de meisjes A-lijn doen het erg goed: op dit moment staan 2 teams op de 1e plaats en 3 teams op de 2e plaats!
MA1 is geëindigd op een 2e plek in de subtopklasse. De wedstrijd tegen poulewinnaar Maastricht MA1 werd 2 weken geleden met een miniem verschil verloren. Na de herfstvakantie wordt weer met een nieuwe poule gestart.
MA2 verloor afgelopen zaterdag het duel met medekoploper Tilburg MA6 met 1-0, waardoor het nu de 2e plaats bezet. MA3 gaat soeverein aan de leiding met halverwege 5 punten voorsprong op de nummers 2 (DES en MOP MA4). HOCO MA4 bezet de 2e plaats achter Drunen MA3, echter de achterstand bedraagt wel al 6 punten. Voor HOCO MA5 geldt het omgekeerde: zij zijn de trotse koploper met 6 punten voorsprong op Tilburg MA9.

Onze teams in de MB-lijn hebben het beduidend zwaarder. MB1 heeft de voorronde landelijke competitie helaas zonder punten afgesloten. De laatste 2 wedstrijden werden echter met 1-0 verloren, waardoor de meiden dit avontuur toch met een goed gevoel hebben afgesloten en na de herfstvakantie verder gaan in de subtopklasse. MB2 bezet de 2e plaats in de 2e klasse. Het verschil met nummer 1 Were Di MB2 is wel al opgelopen naar 5 punten. Ook MB3 komt uit in de 2e klasse maar heeft het daar zwaar. Ze staan halverwege op de laatste plaats met 1 punt. MB4, dat eveneens uitkomt in de 2e klasse, bezet de een-na-laatste plaats met 2 punten. Klimmen naar de 4e plaats lijkt echter niet onmogelijk.
De meiden van HOCO MB5 en MB6 hebben het lastig in hun poules. Beide teams bezetten de laatste plaats. Met name MB5 is een paar keer dicht bij een overwinning geweest, dus in de 2e helft van de competitie kan dit zeker verbeteren.

HOCO MC1 komt uit in de topklasse. Achter Oranje Rood en Den Bosch strijden Eindhoven, Maastricht en HOCO om de 3e plaats. Ze hebben alle drie 6 punten. Een spannende 2e competitiehelft belooft dat te worden. MC2 staat op de 2e plaats achter Were Di MC2.  Het verschil is 3 punten. HOCO MC3 staat op de 3e plaats. In deze poule in de 2e klasse, is DES MC1 de onbetwiste koploper. MC4 staat op een 5e plek, maar de 3e plaats is ook nog binnen handbereik. HOCO MC5 en BEST MC5 zijn de te kloppen ploegen in hun poule. Het 1e onderlinge duel in Best werd gewonnen door Best met 3-2. De return belooft spannend te worden. MC6 bezet helaas de laatste plaats. De meiden hebben het erg zwaar in deze poule. Dit geld ook voor de meiden van MC7, maar die wisten gelukkig ook 1 wedstrijd in winst om te zetten.

MD1 komt net als MC1 uit in de topklasse. Tilburg en Push zijn daar de 2 sterkste teams. Met Etten-Leur en Breda strijdt HOCO om de derde plaats. Op dit moment bezetten ze de vijfde plaats, dat geen garantie op klasse-behoud oplevert. Ook HOCO MD2 bezet de 5e plaats. Voor een team met hoofdzakelijk 1e jaars MD is het een pittige poule. HOCO MD3 en MD4 doen het prima in de 3e klasse. MD3 bezet de 2e plaats achter Berkel-Enschot MD3. Beide teams zijn duidelijk te sterk voor de andere 4 teams in de poule. HOCO MD4 heeft afgelopen weekend met duidelijk cijfers medekoploper Den Bosch MD5 verslagen en is nu alleen trotse koploper. HOCO MD5 bezet een mooie 3e plaats. Ook MD6 doet het goed met een 2e plaats achter Berkel-Enschot MD5. HOCO MD7 daarentegen heeft het erg zwaar. Ze hebben helaas nog geen punten kunnen halen. HOCO MD8 heeft de eerste punten wel binnen, maar deelt de onderste plaatsen met 2 andere teams.

Halverwege de competitie is ook het moment dat de bond bekijkt of indelingen heroverwogen moeten worden. Hierbij richt de bond zich met name op de C en D klasse. Naar verwachting zullen ook een aantal teams van HOCO in een andere poule terecht komen of zullen teams uit hun poule verplaats worden. Hou daarom het wedstrijdprogramma goed in de gaten, er zullen voor een aantal teams wijzigingen komen. Wij zullen de teams die het betreft in ieder geval ook apart informeren.

Geniet van de herfstvakantie en succes met het vervolg van de competitie!

Junioren Commissie
MHC HOCO