Header1.png Header publiek.png IMG_5180 (2).JPG

Recreanten trimhockey

1. Trimhockey bij HOCO

Trimhockey is een interessante vorm van hockey voor mensen die geen of weinig hockeyervaring hebben en die toch op een ontspannen manier de hockeysport willen bedrijven. Trimhockey wordt met name gespeeld door volwassenen vanaf 30 jaar die vaak al één of meerdere gezinsleden hebben die actief zijn in de sport. Deze mensen vinden het vaak leuk om de beginselen van het hockey te leren en zo meer betrokken te raken bij het spel van hun gezinsleden. Daarnaast is het goed voor de conditie en prettig om actief bezig te zijn in teamverband.

Wat zet mensen er toe aan, deel te nemen aan trimhockey? Verschillende motieven kunnen hieraan ten grondslag liggen:

• Leren hockeyen

• Het spel van de kinderen beter leren begrijpen

• Actief buiten bezig zijn

• In stand houden of verbeteren van de lichamelijke conditie

• Sociaal contact, gezelligheid

• Ontspanning door de activiteiten buiten met nieuwe sociale contacten

• Geen weekendverplichting in de vorm van competitie op zondag

Binnen HOCO kennen we meerdere groepen trimhockeyers, elk met een aantal van voornoemde motieven als drijfveer voor hun hockeyactiviteiten.

Er is een heren-trimhockeyteam, genaamd DDW (DoorDeWeek). Dit team bestaat al vele jaren en speelt binnen diverse vriendschappelijke wedstrijden op de woensdagavonden. Tijdens de winterstop organiseren zij het zogenaamde 'Zilveren Schoen Toernooi', een gezelligheidsevenement gedurende 8 tot 10 woensdagavonden in de maanden december, januari en februari.

Daarnaast kennen we een trimhockey-trainingsgroep: de woensdagavond-recreanten.
Deze groep krijgt training van ervaren trainers; er wordt daarbij goed gekeken naar de ervaringen van de aanwezigen en de trainingen worden daar op aangepast. De trainingen bestaan voor een deel uit conditie en een techniek-gedeelte. Meestal wordt de training afgesloten met een (al dan niet fanatiek) onderling 'partijtje'.

2. Aanmelden trimhockey

Is het wel leuk? Lukt het me om anderhalf uur lekker sportief bezig te zijn? Het beste antwoord op deze vragen is het gewoon eens een paar keer te proberen. Iedereen kan zonder enige verplichting drie trainingen meedoen. Daarna hoef je pas te besluiten om lid te worden (naast het sfeerproeven is deze regel er ook om mensen niet te lang onverzekerd op het veld te laten staan; ieder HOCO-lid is namelijk verzekerd voor ongevallen op het veld).

Niet twijfelen .... gewoon doen!

Aanmelden voor trimhockey kan eenvoudig via de site. Klik op "lid worden" en volg de aanmeldprocedure. Er is een mogelijkheid om opmerkingen te plaatsen. Gelieve daar te vermelden dat je je wilt aanmelden voor de woensdagavond-recreanten.

Er wordt getraind op de dinsdagavond van 20.30 tot 22.00 uur.